Wednesday, January 7, 2009

TAMU 0209



Tamrin Murobbi 02 2009 akhirnya melabuhkan tirai utk kali yg ke-1 pd tahun 2009. Terlalu banyak pengisian dan intipati yang boleh di ambil dlm setiap penceramah yang memberikan syarahannya. Tips utk menjadi Murrobi Mumtaz bagi menghasilkan Usrah Muntijah. Bunyinya senang saje...buatla liqa', usrah, ta'lim...tp bagaimana???

Setiap individu biasenya terikat pada 2 perkara iaitu ukhuwwah dan kebajikan...namun oersoalannya, bagaimana utk memulakan???
Alangkah bestnya jika semudah menyuakan nasi ke mulut, semudah memakan kacang...bayangkan betapa ramai mad'u2 kita hari ini? pasti cukup utk kite hantar sukarelawan membantu perjuangan Palestin, Gaza, dan negara-negara ISlam lain. Inilah jalan yang kita pilih, jalan perjuangan Islam yang penuh onak dan duri..tiada istilah MUDAH dlm DAKWAH namun bukan MUSTAHIL. Islam pasti menang!!!

Semoga resolusi yang dicapai pd akhir sessi TAMU 0209, berjaya dicapai pada akhir semester ini, dimana akn lahirnya 40 org nuqaba'+ co-nuqaba'...

Jazakumullah hu khair kepada jawatankuasa penganjur program dan semua JK yang terlibat dlm TAMU, usaha antum tiada siapa yang dapat membalsnya, semoga ALLAH merahmati majlis ilmu ini, dan terus memberikan kekuatan pada hamba2NYA...Ameen, i.allah.


P/s: Jom, perkasakan tarbiyyah di lokaliti utk keCEMERLANGAN, keGEMILANGAN, keTERBILANGAN Islam!!! Allah hu akbar3x

No comments: